[origo] címlaphírcentrumvásárlás[freemail]videaiWiW
 

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Nő az ekcémás gyermekek száma, de ennek oka nem a táplálkozásban keresendő [origo] egészség 2009. március 26., csütörtök, 8:56 Utolsó módosítás: 2009. július 16., csütörtök, 1:01

Ha bizonyos élelmiszereket elhagyunk gyermekünk étrendjéből, lehet hogy több kárt okozunk, mint hasznot. A különböző ételeket mellőző diéták csak azoknak az ekcémás gyermekeknek segítenek, akik élelmiszer-allergiában szenvednek.

Napjainkban minden ötödik gyermek szenved ekcémában, vagyis a bőr bőrpírrel, kis kiemelkedő göbökkel, gyorsan növekvő, majd szétpukkanó hólyagocskákkal, duzzanattal, nedvezéssel, pörkképződéssel, majd hámlással és viszketéssel járó krónikus elváltozásaiban. Egyelőre nem tisztázott, hogy mi okozza az ekcémás esetek számának folyamatos növekedését. Sokan úgy hiszik, hogy bizonyos élelmiszerek fokozzák az ekcéma súlyosságát, sőt kialakulásáért is ezek felelősek. Az ekcéma valóban igen gyakran kötődik allergiához: az ételallergia például az immunrendszer egyik kóros válaszreakciója, amely akkor fordul elő, ha az immunrendszer téves módon veszélyesnek ismer fel valamely ételösszetevőt - legtöbbször fehérjét - és beindítja ellene a védekezési reakciót.

Az egészségügyi intézmények minőségbiztosításáért és gazdaságosságáért felelős németországi intézet (Institut für Qualtität und Wirtschaftlichkeit im Gesundheitswesen, IQWIG) sajtóközleménye kiemeli annak fontosságát, hogy a szülők ne hagyjanak el megalapozatlanul bizonyos élelmiszereket, például a tejet gyermekeik étrendjéből. A különböző ételeket mellőző diéták (eliminációs diéta) csak akkor hatásosak, ha a gyermek bizonyítottan érzékeny vagy allergiás az adott élelmiszerekre. Az intézet szerint a legtöbb, az ekcéma enyhe formáit mutató csecsemő és kisgyermek tizenéves korára kinövi a betegséget, és nincs szükség a család étrendjének átállítására. Némelyikük számára azonban az ekcéma egész életükben problémát jelent majd.

Egyre több tudományos vizsgálat foglalkozik a gyermekkori ekcéma kutatásával. Ugyan a kutatók még nem tudják pontosan, hogy mi okozza a betegség kialakulását, egy tévhitet már sikerült tisztázni: eszerint nem a különböző élelmiszerek tehetők felelőssé az ekcéma kialakulásáért. "A gyermekek étrendjének leszűkítése egészségüket és növekedésüket is veszélyeztetheti, ezért a szülőknek nagyon elővigyázatosnak kell lenniük a nem bizonyított táplálkozási megszorítások követésében. Klinikai vizsgálatok mutatták ki, hogy bizonyos táplálékok, mint például a tej vagy a tojás elhagyása csak az olyan ekcémás kisgyerekek számára hoz javulást, akik valóban érzékenyek a tejre, illetve a tojásra. Az orvos által végzett szabályszerű allergiavizsgálatok eredménye adhat megbízhatóbb tájékoztatást arról, hogy az adott gyermek esetében a gyanús táplálék okozza-e a problémát" - mondta professzor Sawicki, az intézet igazgatója.

Az eddigi vizsgálatokból kiderült, hogy az ekcéma súlyosságát a polleneken kívül olyan irritáló anyagok is fokozhatják, mint a szappan vagy a gyapjúruházat. Más kutatások a probiotikumok és az allergia összefüggéseit kívánják feltárni. Annyit már biztosan tudunk, hogy a passzív dohányzás fokozza a gyermekallergia megjelenésének kockázatát, így azok a szülők, akik felhagynak a dohányzással, nagyon nagy mértékben csökkenthetik gyermekük allergiás megbetegedésének esélyét.

[origo] egészség

Új elnöke van a Magyar Rákellenes Ligának

Az elnöki teendőkért mostanáig felelős Dr. Vasváry Artúrné helyett Prof. Dr. Simon Tamás látja majd el az egyesület vezetői feladatait. A HER2-receptort gátló terápiáról, valamint az érképződést gátló eljárás mechanizmusáról Dr. Szentmártoni Gyöngyvér onkológus tartott előadást.

További hírek:

Az akut tüdőkárosodás is kezelhetővé válhat

Akut tüdőkárosodás a tüdő bármilyen eredetű fertőzése vagy sérülése esetén kialakulhat, erre azonban ma még nem létezik hatékony gyógyszeres terápia. Csontvelői őssejtek segítségével viszont már sikerült megakadályozni a tüdőkárosodás kialakulását.

További hírek:

Még több hír>>

Elkerülhető a sugárterápia okozta sejtkárosodás

Kutatók egérkísérletek keretében teszteltek egy olyan új eljárást, amely megóvhatná az egészséges sejteket a rák kezelése során alkalmazott sugárterápia káros hatásaitól.

További hírek:

Még több hír>>

Természetes gyógymód bélgyulladásra

A Los Angeles-i Kalifornia Egyetem kutatói egy mostanában egyre népszerűbbé váló kezelési módszerrel próbálják leküzdeni a gyulladásos bélbetegségeket.

További híreink:

Még több hír>>


Tisztelt Látogatónk!

Felhívjuk a figyelmét, hogy anyagaink tájékoztató és ismeretterjesztő jellegűek, így nem adhatnak választ minden olyan kérdésre, amely egy adott betegséggel vagy más témával kapcsolatban felmerülhet, és főképp nem pótolhatják az orvosokkal, gyógyszerészekkel vagy más egészségügyi szakemberekkel való személyes találkozást, beszélgetést és gondos kivizsgálást.

- A szerkesztők

Felhasználónév:

Jelszó:

Elfelejtette jelszavát?  |  Regisztráció

24 ÓRA HÍREI



AJÁNLÓ

Géndiagnosztika Géndiagnosztika Korszerű kockázatelemzés a magzati rendellenességek szűrésére.
Vastagbélrák, végbélrák Vastagbélrák Minden fontos információ a vastagbélrákról egy helyen.
Korszerű rákdiagnosztika A legkorszerűbb onkológiai diagnosztikai eljárások ismertetése

AJÁNLÓ



PARTNEREK

MTI AFP

SZAKMAI PARTNEREK

Medical Tribune Magyar Orvosi Kamara